dansk folkeparti ve yeni sağ belası



danimarka halk partisi, maalesef ülkenin en güçlü partilerinden biri. genel olarak ideolojileri "saf" dan kültürünü, mirasını ve genlerini korumak. göçmen karşıtı bir parti anlaşılacağı gibi. özellikle sert ve popülist söylemleri ve önerileri olan bir parti. danimarka'ya göçü engellemek ve danimarka'nın çok kültürlü bir ülke olmasını önlemek başlıca amaçları arasında yer alıyor.

bugün biraz gezeyim dedim. kent meydanında propaganda çadırlarına rastladım.başka bir nasyonalist parti nye borgerlige ile yanyanalar (zaten aynı haltlar). yanlarında sosyal demokratlar bir diğer taraflarında ise adı venstre (sol), kendisi sağcı olan bir diğer güçlü parti. sosyal demokratlar herkese gül dağıtıyorlar. çadırlarında bir-iki "koyu renk (misal ben) insan", venstre ise kurdele bağlanmış balonlar dağıtıyorlar. çocukların hepsi balona koşuyor tabii. kent meydanında duran herkese yetişmeye çalışıyor ve önlerinden geçen kim varsa kendilerini tanıtmaya çalışıyorlar.

bizim folkeparti de meydana dağıtmış adamlarını. bir dikkat ettim ki adamlar sadece orta yaş ve üstü kesin dan (çok kolay ayırt ediliyor :)) olan kadınlara yanaşıp gülümseyerek konuşuyorlar. bir tane gence sokulmuyorlar. hele sürekli meydandan geçmekte olan göçmenlere asla! ben de özellikle denemek için çadırlarına gittim. çadırın önünde sap gibi duruyorum. yani yoldan falan geçmiyorum, çadırda biri gelip bana partiyi anlatsın diye duruyorum besbelli. yok, gelmediler yanıma. biraz da üzüldüm tabii (yalan), aslında piercinglerim, dövmelerim ve giyimimle tıpkı dan gibiydim. :( ama rengi tutturamadık işte.

göçmen karşıtlığı, yabancı karşıtlığı ve benzeri bilumum karşıtlıkların hepsi temelinde "insan karşıtlığı" var. halk partisi ve yeni sağ, renkli bir halk istemiyor. bu propaganda çadırlarından bile anlaşılıyor (ki zaten adamlar açık açık söylüyor). bahtıma küstüm yürümeye devam ettim. meydanın az ötesinde adaylarının direkteki fotoğrafını gördüm. biri tam alnına yapıştırmış, onlara cevabı hepimiz için vermişti. racist (ırkçı)...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder